Comenius projektas 2013-2015 m.m. » Viešnagė Ispanijoje

2013 - 2015 metais Vilkaviškio rajono Sūdavos vidurinėje mokykloje vykdomas tarptautinis Comenius projektas  „Stress Fighters Club - a way to succeed in life“, kuriame dalyvauja mokyklos iš aštuonių Europos valstybių: Lietuvos, Lenkijos, Jungtinės karalystės, Olandijos, Ispanijos, Bulgarijos, Graikijos ir Turkijos. Šalių mokyklos nuolat rengia susitikimus ir suburia mokinius bendrauti, pažinti šalių kultūras ir istoriją, dalintis savomis idėjomis, pomėgiais. Taip pat rasti būdų, kaip palengvinti stresines situacijas, rasti išeičių ir pratimų, padėsiančių kovoti su stresu. Šių metų vasarį šalių susibūrimas vyko Lietuvoje, o rugsėjo 8 - 15 dienomis Ispanijoje.

Iš Sūdavos vidurinės mokyklos į Ispaniją vyko dvi projekto mokytojos ir dvi mokinės - dalyvės. Kėlionės tikslas - Murcijos regionas pačiuose valstybės pietuose prie pat Viduržemio jūros. Pirmas įspūdis nusileidus lėktuvui Ispanijoje - kraštovaizdis, priminęs pusdykumę. Kalnai, uolos, akmenys, smėlis ir palmės, pavieniai krūmai ir trisdešimt septynių laipsnių karštis. Mokinės apsigyveno  I.E.S.O. Pueblos de la Villa mokyklos mokinių šeimose, o mokytojos Murcijos miesto viešbutyje. Rytas prasidėjo šiltu sutikimu. Iš tiesų, žmonės Ispanijoje labai malonūs, linksmi ir draugiški. Pirmoji diena prabėgo mokykloje. Prieš pietus buvo jogos ir relaksaciniai užsiėmimai, o po pietų laukė zumbos šokiai. Antradienio rytą lankėmės Fuente Alamo miestelio merijoje, o po pietų La Mangos paplūdimyje, kur dalyviai užsiėmė vandens sportu: buriavimu, plaukimu kanojomis, pasiplaukiojimais su kateriais, banglentėmis ir vandens dviračiais. Trečiadienį lankėmės Kartagenoje: miesto aikštėje, uoste, romėnų teatro muziejuje, archeologiniame parke ir San Francisko gatvėje. Ketvirtadienio dieną praleidome Murcijoj:  katedra, katedros muziejus, Švento Jono bažnyčia, Platerijos gatvė, romėnų teatras ir Las Floros aikštė. Penktadienį šokome biošokius, darėme rankdarbius ir iš nuspalvintų akmenukų ant mokyklos vartų sienos sulipinome žodį „Comenius“. Paskutinę dieną Alikantės mieste užkilome ant Santa Barbaros pilies, nuo kurios matėsi visa miesto panorama. Ir deja rugsėjo 15 - ąją viešnagė Ispanijoje baigėsi.

Iš ispanų pasisėmėme daug optimizmo ir šilumos. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dalyvauti šiame projekte.

Lapkritį „Comenius“ projekto šalys susiburs Olandijoje. Mes valdome stresą.