Comenius projektas 2013-2015 m.m. » Viešnagė Anglijoje

Streso valdymas Jungtinėje Karalystėje

Sūdavos vidurinės mokyklos komanda gruodžio 13-20 dienomis svečiavosi Jungtinėje Karalystėje Burtono mieste su Comenius projektu „Streso valdymas – kelias į sėkmę“. Antrojo susitikimo metu susirinko visos aštuosios projekto narės – valstybės. Lietuvai atstovavome mes – Sūdavos vidurinės mokyklos 12 – os klasės mokiniai Monika Brazaitytė ir Justas Ciganas bei mokytojos Aistė Petkevičiūtė ir Vilma Simanavičienė. Didžioji Britanija mus pasitiko pasiruošusi Kalėdoms ir su svetingomis šeimomis.
                      Kadangi projektas susijęs su stresu ir jo valdymu, per visą vizitą mes bandėme įvairias atpalaiduojančias veiklas bei lankėme žymiausias Anglijos vietas.

Pirmąją dieną lankėmės „Crackpotz“ keramikos kavinėje, kur dažėme molinius žaisliukus Kalėdų eglutei ir galėjome laisvai pabendrauti prie puodelio arbatos. Ten  buvome maloniai nustebinti - kiek talentingų menininkų yra tarp mūsų! Tą pačią popietę aplankėme Nacionalinį memorialinį medelyną, kuriame ne tik sodinami medžiai mirusiems ar gyviems herojams, bet ir statomi paminklai karinių konfliktų aukoms, kaip, pavyzdžiui, didžiausias ten esantis paminklas – obeliskas Antrojo pasaulinio karo aukoms atminti. Po medelyno visi maloniai atsipalaidavome ledo arenoje.
                      Antroji diena prabėgo neįtikėtinai greitai – autobusu vykome į netoliese esantį Birmingemą. Čia lankėme Birmingemo universiteto mokslo muziejų, kuris tikrai buvo įdomus, nes eksponatus ne tik buvo įmanoma apžiūrėti, bet ir išbandyti (ištyrinėti elektros generatoriaus veikimą, gyvai pamatyti automobilio gamybą ar mikrobangų krosnelės veikimą). Likusią popietę praleidome Birmingemo centre vokiškoje Kalėdų mugėje, kuri buvo tiesiog sausakimša Kalėdų atributikos, meduolių bei garsiojo karšto vokiško vyno.

Pirmadienis pasitiko mus lietingas ir su daug žadančia kelione į Londoną. Kaip sakė patys britai, tai visai atskira respublika. Savo tautine įvairove ir gausybe turistų, Londonas tikrai paliko įspūdį. Pirmiausia stabtelėjome prie Bekingemo rūmų, kur iš pačio ryto jau būriavosi minios žmonių. Tuomet vykome į centrą: vaikščiojom aplink Londono Tauerį, sukomės Londono akyje, plaukėme Temze kruizu bei pabūvojome Londono požeminio kalėjimo imitaciniame muziejuje, kuris tikrai ne vieną įbaugino! Dieną užbaigėme tradiciniu britišku maistu: žuvimi ir bulvytėmis – buvo stulbinamai skanu.

Antradienį praleidome Burtone. Rytas prasidėjo mokykloje, kur parodėme kiekvienos šalies stereotipų video pristatymus. Tada turėjome smagią sportišką pertraukėlę, apžiūrėjome mokyklą ir jos tikrai pažangiai įrengtus kabinetus – mums tikrai dar yra kur tobulėti – ir po pietų vykome į vietinę Frankie & Benny's piceriją, kur patys pasigaminome sau picas!

Trečiadienį vykome į „Black country“ muziejų. Tai angliakasių miestelis – muziejus, kuris rekonstruojamas išsaugojant senąją Anglijos kultūrą. Ten pabuvojome senuosiuose britų namuose, anuometinėje vaistinėje, kine, saldainių krautuvėje, restorane. Dalyvavome karalienės Viktorijos laikų ( maždaug 19 amžiaus) pamokoje, kuri iš ties priminė mūsų krašto Basanavičiaus gimtinės daraktorinę mokyklą. Bet turbūt baugiausia ir įdomiausia vieta – anglių šachtos, kurios perrekonstruotos parodyti turistams koks sunkus buvo angliakasių darbas.

Likusias dienas praleidome su priėmusiomis šeimomis, kurios iš ties buvo susidomėjusios Lietuva, mūsų tradicijomis, nes kaip patys minėjo, kad labai mažai ką žino apie Lietuvą ir lietuvius, neskaitant vietinių  mūsų imigrantų.

Buvo tikrai visapusiškai įdomi ir naudinga kelionė, kurios įspūdžiai išliks ilgam. Vasarį laukiame svečių